1. home
  2. За BILLA
  3. Корпоративна устойчивост
  4. BILLA и „Съюз на слепите в България“ дават шанс за развитие на младежи с нарушено зрение

BILLA и „Съюз на слепите в България“ дават шанс за развитие на младежи с нарушено зрение

 

В BILLA вярваме, че всеки заслужава равен шанс да учи и работа това, което обича, да се развива и да сбъдва мечтите си. Животът на хората в България с нарушено зрение определено не е лесен. Те срещат в ежедневието си предизвикателства, за които ние, които четем този текст, не бихме могли дори да предположим. И все пак, благодарение на упоритата и всеотдайна работа на организации в неправителствения сектор,  напредъка на технологиите и подкрепа от бизнеса, днес много от тях могат да са по-самостоятелни и да бъдат активна част от обществото.


От началото на съвместното ни партньорство през 2015 г., заедно със „Съюза на слепите в България“, реализирахме редица успешни инициативи, сред които дарение на специализирани лаптопи и четящи устройства, осигуряване на различни пособия, улесняващи ежедневието на хората с нарушено зрение и организация на спортни събития.


BILLA е първата търговска верига у нас, която въвежда политика за асистирано пазаруване, като обучава своите служители как да общуват с хората с нарушено зрение при различни битови ситуации. В допълнение, още през 2017 г. направихме достъпна в корпоративния си уебсайт технология, позволяваща съдържанието на всички седмични и месечни брошури да се възпроизвежда и като звук.


Партньорството на BILLA със Съюза на слепите стартира през 2015 г., като досега компанията е предоставила безвъзмездна финансова помощ на стойност близо 90 000 лв. в подкрепа на 2500 души със зрителни увреждания.

Асистирано пазаруване

 
В сътрудничество със Съюза на слепите в България въведохме корпоративна политика за асистирано пазаруване, която се прилага за клиенти с увредено зрение във всеки магазин BILLA в страната.



Методиката е разработена в сътрудничество със Съюза на слепите, като през 2015 г. бяха обучени над 3 000 наши служители в това да помагат на незрящи клиенти при пазаруването им в BILLA.



Към днешна дата персоналът на веригата бива специално обучаван и запознат с основните правила за оказване на съдействие и обслужване на незрящи клиенти.

 

Онлайн брошура за незрящи

BILLA България въведе през юни 2017 година иновативната технология, за да направи онлайн брошурите си достъпни за незрящи и хора с увредено зрение. Това се случва за първи път в България, като съдържанието на всички седмични и месечни брошури и каталози, поместени на сайта www.billa.bg, се възпроизвежда и като звук. По този начин хората с увредено зрение биват улеснени в търсенето на информация за предлаганите промоционални оферти.

Проектът е разработен съвместно със Съюза на слепите, с който BILLA България си партнира успешно за трета поредна година. За адаптирането на онлайн брошурите на търговската верига към нуждите на незрящите се използва специален софтуер, който преобразува текста в звук. Услугата е достъпна и при ползването на сайта през мобилни устройства.

През 2020 г. BILLA дари 13 251 лв., с които успешно бяха закупени помощни технически средства, като „говорещи“ апарати за измерване на кръвно налягане, четящи устройства и др., за 135 незрящи хора в страната. Сумата е събрана с активното участие на пазаруващите в обектите на веригата – 1 стотинка от продажбата на всеки продукт с марка BILLA бе отделена в подкрепа на организацията.