1. home
  2. За BILLA
  3. BILLA в България

BILLA в България

BILLA България е първата международна верига супермаркети, която стъпва на българския пазар през 2000 г. Към момента веригата разполага с 148 магазина в 46 града в страната. Компанията продължава да развива своята търговска мрежа от супермаркети и да предоставя на клиентите си търсените от тях качествени и свежи месо, хляб, плодове и зеленчуци, деликатеси и всичко необходимо за ежедневното пазаруване на добри цени, отговарящи на индивидуалните възможности на всеки клиент.


Според данни от независимо проучване на швейцарската организация ICERTIAS, българските потребители определят BILLA България като водеща в категориите „Отдел за пресни плодове и зеленчуци във верига супермаркети“, „Отдел за прясно месо във верига супермаркети“, „Програма за лоялност“. 

BILLA България успешно стимулира развитието на българското производство, партнирайки си с над 40 български производители – доставящи богато разнообразие от сезонни плодове и зеленчуци от над 180 зеленчукови градини, оранжерии и лозя в цяла България. През 2018 година бе стартирана и дългосрочната програма за намаляване на пестицидите в плодовете и зеленчуците под собствения бранд „BILLA Градини“, на база на която се осъществява контрол върху наличието на остатъчни пестициди в продуктите, които достигат до крайния потребител. Ежеседмични лабораторни изследвания на плодовете и зеленчуците заедно с резулатите от тях, се публикуват тук.


Освен това, BILLA България е позната и като социално отговорна компания, която подкрепя активно каузи и събития, свързани с устойчивото развитие на хората, опазването на околната среда и оказването на помощ при бедствени ситуации.

Допълнително, BILLA България ръководи и свой собствен социален проект, посветен в помощ на хората с нарушено зрение - политика за асистирано пазаруване, което я превръща в първата търговска верига в страната, която въвежда такава политика за помощ в пазаруване за клиенти с нарушено зрение.


Тя е разработена съвместно със Съюза на слепите в България и се прилага във всички магазини на веригата. Служителите на BILLA преминават през специализирано обучение, което ги запозна с основните правила за оказване на съдействие на клиенти с увредено зрение, така че да им бъдат максимално полезни и да ги ориентират при правенето на всекидневни покупки.


Във връзка с това сътрудничество, BILLA е и първата компания от този тип, която през 2017 година въведе за клиентите си с нарушено зрение специална брошура за незрящи.

BILLA присъства на българския пазар от 2000-та година, като за този период тя е осигурила над 4300 работни места.


В този смисъл, като компания с национален обхват, BILLA съзнава огромното значение на социалната си функция и се стреми да дава положителен пример за отговорно бизнес поведение в една сложна за обществото ситуация с много социални, икономически и екологични предизвикателства.