1. home
  2. Кулинариум
  3. Здравословно с Billa
  4. Здравословен начин на живот
  5. Закуска: 5 добри причини за закуска

Закуска: 5 добри причини за закуска
ЗАЩО ВСЯКА СУТРИН ТРЯБВА ДА СЕ ХАПВА

НЕЩО МАЛКО

Закуската поставя едно своебразно начало на деня. Не става дума обаче само за това да се яде нещо сутрин, а за това, какво ядем изобщо. Следват пет причини да обръщаме специално внимание на закуската:

1. Да заредим батериите

Докато спим през нощта, тялото ни работи на пълни обороти. Клетките се обновяват, мозъкът създава нови връзки. За старт на деня в идеалния случай тялото ни се нуждае от комбинация от въглехидрати, протеини и баластни вещества. Богатите на въглехидрати хранителни продукти, като пълнозърнест хляб или овесени ядки, би трябвало да играят важна роля в закуската. Енергийните хранилища, които се изпразват през нощта, биват отново заредени. Идеален вариант е, ако хляб и хлебни изделия се комбинират с богати на протеини хранителни продукти, като например кисело мляко, извара или сирене.

2. По-добра концентрация

Най-късно в 10 часа стомахът започва да къркори. Това не е добра предпоставка за работа. Но ако човек закусва правилно, това може да се избегне. Въглехидратите предоставят на мозъка достатъчно енергия, а протеините доставят важните елементи за невротрансмитерите, които направляват мозъчните функции.

3. Спирачка за повишения апетит

Около обяд тези, които не закусват обикновено започват често да поглеждат към часовника. Кога всъщност е правилното време за обедната почивка? Рано или късно тялото започва неумолимо да жадува за храна. Атаките на повишен апетит често са последиците от нездравословния избор на храна за обяд или на междинното похапване на сладки храни. Те са лоша комбинация с протеините и баластните вещества, приети с храната в сутрешните часове. Желанието за нещо сладко и мазно значително намалява, ако сме сити. Поради тази причина хората, които закусват сутрин поемат средно по-малко калории през деня, отколкото тези, които не закусват. Не е вярно твърдението, че ден без закуска те прави по-слаб.

4. Плодове и зеленчуци? Изпълнено!

Пет порции плодове и зеленчуци дневно – това е сериозно количество. Който започва деня си с домашно приготвено зелено смути или с купичка мюсли с пресни плодове, вече е консумирал от една до две порции. Смутитата са вкусен и лесен избор за закуска в офиса, но приготвени предварително с блендера вкъщи.

5. Нежен старт на деня

Ако трябва да ставате рано, това означава да се борите за всяка минута сън. Струва си обаче, да пожертвате няколко минутки от съня си за закуската. Подобен старт на деня без бързане намалява отделянето на хормони на стреса и предлага на тялото и на духа възможността да се настроят оптимално за предстоящото през деня. Той ще започне много по-ведро и с хубаво настроение, ако не скачаме директно от леглото в колата или градския транспорт.