BILLA България – финалист на Европейските награди за околна среда

За първи път българска компания достига до финалния етап на авторитетния конкурс

07/10/16 - BILLA България се класира за финалния кръг на Европейските награди за околна среда. Престижните отличия се присъждат на всеки две години на компании, които въвеждат екологични иновации и оптимизират дейността си в посока опазване на околната среда. Социално-отговорният проект на търговската верига за оползотворяване на биоразградими отпадъци впечатли журито на наградите и й донесе място сред финалистите на конкурса. Победителят предстои да бъде определен на 27 октомври в естонската столица Талин. 

 

„Инвестициите в опазването на околната среда са от ключово значение. Те често не са толкова видими и ефектът от тяхното реализиране не се усеща веднага, но са правилният път към съхраняване на природата в цялото й разнообразие за идните поколения. Именно затова, ние в BILLA България, не спираме да инвестираме в опазване на природата и се радваме, че нашите усилия в тази насока са високо оценени”, коментира Бойко Сачански, Управител на BILLA България.

Проектът на търговската верига за биоразградимите отпадъци стартира през 2015 г. и е изключителен за България. Само за 2 години той успя да се наложи като успешна и устойчива инициатива. Благодарение на иновативния проект в рамките на 2015 г. над 30%, или 626 тона, от биоразградимите отпадъци, генерирани от магазини на BILLA България, бяха преработени от „Столично предприятие за третиране на отпадъци” на площадка „Хан Богров“ и използвани за производство на електроенергия. За да бъдат постигнати оптимални резултати, над 1000 служители на BILLA България преминаха през специален инструктаж и ефективно обучение как да отделят биоразградимите отпадъци.

BILLA България демонстрира висока социална ангажираност и с редица други значими инициативи в сферата на корпоративната социална отговорност.  Благодарение на тях две поредни години – 2015 г. и 2016 г., компанията е „Национален шампион“ за България в категорията „Екологична и корпоративна устойчивост“ на Европейските бизнес награди. През месец юли 2016 г. търговската верига бе отличена и със златен приз в категорията „Социално-отговорна кампания на годината“ на наградите на b2b Media за кампанията „Ние обичаме България“ в подкрепа на 100-те национални туристически обекта.

 

Тази година BILLA България издаде първия си доклад за постигнатото в сферата на корпоративната социална отговорност за периода 2010 – 2014 г. За тези 5 г. търговската верига е отделила над 200 000 лева за подкрепата на различни социално-отговорни каузи, събития и кампании. Част от впечатляващите резултати от тях са: намаляване на емисиите на парникови газове с 15% и рециклиране на 72% от отпадъците, генерирани от BILLA магазините; установяване на трайни и стабилни партньорства с български фермери в рамките на проекта „Градините на BILLA”; въвеждане на политика за асистирано пазаруване за клиенти с увредено зрение, разработена съвместно със Съюза на слепите; успешно сътрудничество с фондация „Искам бебе” в подкрепа на двойки с репродуктивни проблеми, както и с Български червен кръст и SOS Детски селища.

Обратно