15,05% ръст за BILLA България през 2016 г.

12 нови обекта и над 1 милион клиенти на седмица е равносметката на търговската верига за миналата година

07/04/17 - Отлични финансови резултати за 2016 г. отчита BILLA България. Увеличението в брутния оборот спрямо 2015 г. е с 15,05%. Брутните приходи от продажби на стоки възлизат на над 785 млн. лв. BILLA бележи и още един положителен резултат за 2016 г. – 12 нови магазина. По този начин търговската верига вече е представена в 37 града със 110 обекта. През изминалата година компанията откри повече магазини отколкото трите си основни конкурента, взети заедно. Така BILLA допринесе значително за развитието на икономиката, разкривайки 375 работни места, с което броят на служителите й достигна 4423.

През 2016 г. чрез ритейл марката BILLA, REWE International AG (част от германската REWE Group) управлява супермаркет бизнеса на REWE Group в 6 държави от Централна и Източна Европа (България, Хърватия, Русия, Словакия, Чехия и Украйна) от централата си във Винер Нойдорф в Австрия. Оборотът на тези пазари бележи ръст от 7,18% в сравнение с 2015 г. За поредна година BILLA България постига отлични резултати и е с най-висок ръст от всички останали страни – 15,05%. Втора се нарежда BILLA Русия, която увеличава оборота си със 7,67%.

„2016 беше годината на BILLA и най-вече на клиентите й. Силните финансови показатели са резултат от усилията на целия ни екип непрекъснато да се усъвършенстваме и да предлагаме качествени продукти и безупречно обслужване. Високият ръст е от изключително значение, но най-голямото ни постижение са спечеленото доверие на потребителите и фактът, че всяка седмица над 1 милион българи пазаруват в магазините ни“, коментира Управителят на BILLA България Бойко Сачански.

Подкрепа за българското производство

През 2016 г. BILLA затвърди позицията си на ценен партньор на българските производители. Компанията продължи да развива изключително успешния си проект „Градините на BILLA“, в рамките на който веригата осъществява ползотворно партньорство с над 30 внимателно селектирани родни производители. Благодарение на тази кампания клиентите на BILLA могат да избират между богато разнообразие от вкусни и качествени плодове и зеленчуци, грижливо отгледани в 150 градини в най-плодородните кътчета на България.

През есента на миналата година по инициатива на търговската верига се проведе кампанията „BILLA Млечен свят“, която запозна потребителите с ползите от консумацията на качествени български млечни продукти по БДС. Компанията заяви подкрепата си за родното производство и с пътуващото изложение „BILLA Месни традиции“, на което бяха представени предимствата на родните сурово-сушени месни деликатеси с традиционно специфичен характер.

„BILLA e последователна в политиката си в подкрепа на родното производство. Щастливи сме, че непрекъснато увеличаваме обема на българските продукти в магазините ни. Клиентите ни винаги могат да открият пресни и разнообразни продукти, които се отличават с високо качество и са на достъпни цени“, заяви Управителят на BILLA България Бойко Сачански.

2017 г. – запазване на положителните тенденции

Плановете на BILLA България за 2017 г. са насочени към откриването на още нови магазини на удобни и комуникативни локации, така че веригата да бъде близо до потребителите си. Само преди няколко дни BILLA получи престижното отличие „Приятел на клиентите – Понеже ценим нашите клиенти“ (ICERTIAS Customers’ Friend – Because it’s you we care about), което е резултат от независимо пазарно проучване на швейцарската организация ICERTIAS.

Наградата е предшествана от още няколко значими признания, получени през 2016 г. Компанията бе отличена с три златни медала QUADAL – QUality meDAL за най-високо качество в България в категориите „Пресни плодове и зеленчуци“, „Прясно месо“ и програмите за лоялност. BILLA бе обявена и за любима търговска верига за пазаруване на българите според единствената потребителска класация у нас „Любими марки“.